Mapa tło

Spacer po rybniku jest niemożliwy

Dobra, jest możliwy. Problem w tym, że nie dotrzecie tam gdzie macie dojść.

Z poprzednich moich podróży pewnie już wiecie, że podróże ze mną nigdy nie są tym czym powinny być. Ktoś mnie zabiera do zabytkowej dzielnicy miasta podziwiać architekturę, a co ja robię? „O W MORDE TO MERCEDES W140” –  więc już wiecie czego spodziewać się po podróży do Rybnika.

Punkt pierwszy, czyli pamiątki z Afganistanu

Plan był prosty, odwiedzić rybnicki park na kampusie, bo podobno jest wspaniały. Mówię podobno, bo tam nie dotarliśmy. Pierwszy problem pojawił zasadniczo tuż po zgarnięciu znajomego z którym byliśmy umówieni. Przejechaliśmy  może 2km i nagle…

...TARPAN HONKER

Tarpan Honker to taki polski Land Rover Defender albo Mercedes G-klasa. Maksymalnie prosty pojazd wojskowy o niezłych zdolnościach terenowych. Opinie o nim są różne, to fakt. Warto jednak zaznaczyć że Tarpany takie jak ten walczyły w Afganistanie i podobno były całkiem nie najgorsze.

Tu Honker bardziej z tyłu

Ciekawiej jednak zrobiło się gdy robiąc zdjęcia Honkera podszedł do nas jego właściciel. Myśleliśmy, że się na nas zdenerwuje za robienie zdjęć jego auta.  Tymczasem on ucieszony naszym zainteresowaniem postanowił pokazać nam resztę swoich skarbów. I obczajcie to:

Drugi Honker. Tak dla odmiany.

Ale jeśli myślicie, że na Tarpanach odkrycia w tym miejscu się skończą, to… się mylicie. Bo właściciel Tarpanów, które widzicie należy od długich lat do najstarszej grupy survivalowej – założonej w 1992 roku grupy Ranger. Ma też fanpage na FB nazywający się Honker Chrisa. Polecam obserwować, bo koleś jest mega zakręcony i ma dużą wiedzę o swoich zainteresowaniach. Oszczędzę Wam szukania tu macie link: HONKER CHRISA

Ah, zanim zapomnę. Kolekcja Chrisa to nie tylko Tarpany, bo jest też…

...Daewoo Lublin

Myślałem, że jesteśmy w Rybniku, a tu Lublin. Hm… W każdym razie, sprawa z tym Lublinem też jest zabawna, bo jest to cywilny Lublin, ale, jak już pewnie zgadliście, stylizowany na wojskowego. Chris mówił, że jest to auto, którego na pokazach używają do wożenia „rannych”. Jest to o tyle zabawne, że jest to konstrukcja typu „kipper” czyli paka się podnosi. Rannych można szybko rozładować na stertę i jechać po resztę. Haha. Kiepski dowcip, już kończę. W każdym razie punkt pierwszy kończę jeszcze jednym wybitnym pojazdem:

Trójkołowy rower! Oczywiście PRLowa samoróba, ale wygląda to wspaniale!

Jest on wybitny, nie tylko ze względu na większą niż zwykle ilość kół ale też na jego historię. Należał on do osoby niepełnosprawnej, która miała problem z rękami. Problem był na tyle dokuczliwy, że normalny rower był dla niej zbyt mało stabilny. Rozwiązaniem tego problemu były podwójne koła z przodu. Tak jak to jednak zwykle bywa, rozwiązanie problemu przyniosło więcej problemów, bo konstrukcja była niesamowicie wywrotna. Obecnie więc bohater jeździ również na trójkołowym rowerze tylko tym razem dwa koła są z tyłu.

Punkt drugi, czyli BMW E30 i kilka bonusów

Zanim jednak do BMW przejdziemy, jeszcze jedna rzecz. Chris, właściciel Tarpanów dał nam cynk o człowieku, który mieszka niedaleko i rzekomo posiada Cadillaca. Podał nam nawet instrukcję jak tam dojechać – wiecie, standardowo: w prawo, w lewo i w drzewo, a za drzewem szary dom. Wszystko zrozumieliśmy. Właściwie, to nie zrozumieliśmy, ale rzekomego Cadillaca znaleźliśmy. Tylko, że Cadillac nie był Cadillac’iem, a…

... Lincolnem Town Car z pakietem Continental

Zupełnie nie jestem zdziwiony, że Caddilac okazał się Lincolnem. W końcu jak coś jest duże i amerykańskie to jest Caddilac’iem, nie? No nie, ale rozumiem tok myślenia. Wiecie co mi się spodobało w tym Lincolnie? Dwie rzeczy.

Po pierwsze, jego długość. 5,6m! PIEĆ KOMA SZEŚĆ METRA!

Po drugie sposób jego zachowania. Zachowania, nie w rozumieniu nie mlaskania w restauracji, a w rozumieniu stanu w jakim ten samochód jest. Jak możecie zauważyć, nie jest on w stanie idealnym. Lakier jest nieco wypłowiały, tu jakaś szpachla i sporo rdzy. Borze najzieleńszy jak ja lubię takie autentyczne samochody. Takie, po których widać, że są używane a nie chuchane.

Oglądając Lincolna zdaliśmy sobie sprawę, że jest zimno i nie chce nam się iść na spacer. Szybka decyzja: wracamy. Tylko, że nawet krótka droga samochodem nie może obyć się bez szukania dziwnych aut.

W miejscu wskazanym przez strzałkę dojrzałem samochód, który sam określiłem „niebieskim BMW E30 sedan na wąskiej lampie”. I wiecie co? Mimo praktycznie żadnej widoczności…

...miałem rację.

W tym wypadku nawet ja się zdziwiłem, że miałem rację. Co warto zaznaczyć, jest to wersja 324. Widziałem wersje 320, 325 czy 318 ale 324 widziałem po raz pierwszy. Pierwszym pytaniem do właściciela było więc czym to 324 jest? „To jest diesel” – no tak, teraz się wszystko wyjaśniło.

Wolnossący diesel jest wybitnie dziwny, biorąc uwagę "bojowy" zderzak.

O historię zderzaka i spoilera też zapytałem, wiadomo. No więc gdy właściciel kupił to E30 była moda na tuning w stylu Szybkich i Wściekłych więc założył taki pakiet, żeby jego BMW wyglądało lepiej. Jak sam jednak przyznaje, wygląda to źle i nie wie co miał w głowie jak to montował. Obecnie E30, które widzicie czeka na renowację po tym gdy żona właściciela ukręciła wałek rozrządu. Nie, nawet właściciel nie wie jak to możliwe, ale zostawił sobie ukręcony wałek na pamiątkę. Ah, E30 nie jest na sprzedaż, gdyby było to byłaby kartka, proste.

I jeśli myślicie, że to tyle i wróciliśmy do domu, to… nie. Bo po drodze zajrzeliśmy podziwiać Tatry. Czekaj, ale jak Tatry skoro to Rybnik?

No... Takie Tatry. Nie spodziewaliście się przecież gór na moim blogu.

I tym górskim akcentem kończymy dzisiejszy wpis. Dobranoc!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Udostępnij ten wpis:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

czytaj inne wpisy:

Umarło Lamborghini z V12. Niech żyje Lamborghini z V12?

Supersamochody rządzą się własnymi prawami. Supersamochody Lamborghini rządzą się jeszcze innymi prawami. Supersamochody Lamborghini z V12 pod maską rządzą… a zresztą – wiecie o co chodzi. Lamborghini zakończyło produkcję modelu Aventador. Koniec, amba finito koncerto, nie ma, dość, fajrant. Oddajmy więc hołd Aventadorowi i wszystkim jego poprzednikom, a na koniec porozmawiajmy o przyszłości V12 w

Czytaj więcej »

Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku. I co teraz?

Ostatnio Parlament Europejski przegłosował ustawę wprowadzającą zakaz sprzedaży samochodów spalinowych w roku 2035. Ale to nie musi nic znaczyć. Zwykle na Ivolucji nie piszemy o newsach. Nie po to jest ten blog. Ale lubimy pisać o rzeczach kontrowersyjnych, albo chociaż o zwykłych rzeczach w sposób kontrowersyjny. Na przykład TUTAJ albo TUTAJ. I ten wpis również

Czytaj więcej »

Chevrolet Corvette C4 zaklinował mi się w głowie – hangar marzeń #7

Jeśli zastanawiacie się, która Corvette to najlepsza Corvette, to już nie musicie. Od czego by tu zacząć… O, wiem – zaczniemy od mocno starzejącej się w latach 80’ Corvette C3. Model ten był stary, bo kryzys paliwowy zrujnował amerykański przemysł motoryzacyjny. Tak, ten sam kryzys, który zniszczył Camaro i Mustanga. W każdym razie – Corvette

Czytaj więcej »

Prawdziwy Hot Hatch! Volkswagen Polo GTi

Literki GTI w świecie motoryzacji są magiczne. Pytanie, czy mniej znany model – Volkswagen Polo GTi – dalej ma tą samą magię? Gdy słyszymy o GTi, myślimy o Golfie, czasem jeszcze o Peugeocie 205. Jednym z modeli, o którym jednak nie myślimy jest Volkswagen Polo GTi. Wiecie, to ten młodszy braciszek dorastający w cieniu swojego

Czytaj więcej »

To nie jest wieś-tuning. To Bosozoku!

Wielkie bodykity, krzykliwe lakiery, chromowane felgi i niskie zawieszenia. Czy to zlot samochodowy z lat dwutysięcznych? Nie, to Bosozoku! Większość ludzi, która nie wie o czym mówi, uważa styl Bosozoku (właściwie: Bōsōzoku) za jakiś okropny przejaw japońskiego wieś-tuningu. Tylko, że to nie do końca tak działa. Znaczy, fakt – Bosozoku jest kontrowersyjne, ale definitywnie nie

Czytaj więcej »

Co powoduje, że auto jest klasykiem?

Zapewne zauważyliście, że niektóre auta zostają klasykami szybciej niż inne. Dlaczego? Sprawa wygląda tak: niektóre auta z lat 90’ są już nieosiągalne cenowo, o autach z lat 80’ nie wspominając. Tymczasem inne samochody, podobnej klasy albo wyższej dalej szorują brzuchem po dnie cenowym. Tylko z czego wynika taki stan rzeczy? Na to pytanie znajdziecie odpowiedź

Czytaj więcej »