charging-cars

Wszystkie samochody elektryczne na polskim rynku cz.4

O to jest, ostatnia część przeglądu samochodów elektrycznych na polskim rynku.

Wiem, że jesteście tym zmęczeni, widzę reakcje pod postami, na szczęście to już jest ostania część, wisienka na torcie, mizeria do ziemniaczków, ładowarka do samochodu, co tam chcecie, co tam lubicie. W każdym razie, sam nie spodziewałem się, że tyle tego będzie. Na szczęście, potem już wracamy do ciekawszych rzeczy (powiedzcie jakich!).

Skoda Enyaq

Mój fotograf twierdzi, że jest bardzo ładna. Ja nie jestem pewien/zdjęcie: motofilm.pl

Skoda już nie sprzedaje Citigo iV, więc w miejsce małego elektrycznego miejskiego autka wpadł… Wielki elektryczny SUV. Tak, to ma sens. Na pewno ktoś to policzył i to ma sens. W każdym razie gama napędowa Enyaqa (borze zielony, co za głupia nazwa) jest zaskakująco rozbudowana. Zaczyna się od tylnonapędowych wersji 50 iV (0-100: 11,4s), 60 iV (0-100: 8,7s) i 80 iV (0-100: 8,5), które mają moce 148KM, 180KM i 204KM, zasięgi to z kolei 340km, 390km i 510km, ostatnia z nich to ta z największym zasięgiem z palety. Są jeszcze wersję z napędem na cztery koła. Są to: 80x iV (0-100: 6,9s) i vRS (0-100: 6,2s). pierwsza przez dodanie drugiego silnika ma zmniejszony zasięg. z 510km do 460km. vRS oprócz ładnego znaczka ma też sporo zwiększoną moc – wynosi ona 306KM. Zasięg to natomiast jest taki sam jak w wersji 80x iV, czyli 460km.

Smart ForTwo Electric Drive

Czarny z zielonym jest wspaniałym połączeniem/zdjęcie: EV Database

Smart ForTwo to najmniejsze pełnoprawne auto na tej liście. Ma on 2 miejsca, niecałe 3 metry długości, moc 82KM, przyspieszenie od zera do setki wynosi 11,5s a zasięg to 132km. Opis jest krótki jak sam ForTwo. Pasuje.

Smart ForFour Electric Drive

Możecie sobie porównać tego Smarta z tym wyżej, jest jedna zasadnicza różnica/zdjęcie: Motor1

Smart ForFour to brat bliźniak nie sprzedawanego już na naszym rynku Renault Twingo. Tak samo jak ono ma tylny napęd i pięcioro drzwi. ForFour dzieli układ napędowy z ForTwo. To nie pomaga, bo Forfour jest większy. Przyspieszenie do setki wynosi zatem 12,7s. Zasięg jest jakimś cudem większy i wynosi 160km.

Volkswagen e-Up!

E-Up!'a, E-Golfa i Passata GTE możecie poznać po ledowych sierpach w zderzaku/ zdjęcie: moto.rp.pl

Up! jest bliźniakiem Skody Citigo i Seata Mii, jednak to on z całej trójki ostał się na rynku. Jest on też jedynym ze sportową odmianą, jest ona nazwana GTi. Teraz jednak VW chce by to e-Up! grał pierwsze skrzypce. Wiecie, ekologia czy coś. Owy e-Up! ma 83KM, czas do setki wynoszący 11,9s i zasięg 258km. Znając moje doświadczenia orzekam, że to może być fajne pudełeczko do miasta.

Volkswagen ID.3

ID.3 jest minivanem change my mind/ zdjęcie: Elektrowóz.pl

ID.3 ma być mocnym uderzeniem w rynek samochodów elektrycznych i ogólnie transportu osobistego. Model ten ma trójkę w nazwie, bo otwiera on trzeci rozdział w historii marki. Pierwszym był Garbus, drugim był Golf. Widzicie więc, że debiutant ma spore ambicje. Co lepsze to to, że może mu się udać. Jednym z powodów może być układ napędowy składający się z silnika elektrycznego o mocy 204KM dzięki któremu ID.3 osiąga setkę w 7,3s i 7,9s. Skąd różnica? Z wielkości baterii. Wersja z zasięgiem 425km jest delikatnie szybsza niż ta o zasięgu 549km.

Volkswagen ID.4

SUVy są lepsze od hatchbacków, bo mają niższy zasięg, logiczne/zdjęcie: electromobility.store

ID.4 nie jest czwartym rozdziałem, jest po prostu kolejnym modelem w gamie. Stąd 4 w nazwie. Niewiele filozofii. Ale mam pewność, że będzie się sprzedawał jak zły. Czemu? Bo jest SUVem. SUVy są ostatnio mocno na topie, każdy chce mieć jakiegoś SUVa. Szczególnie jeśli jest elektryczny i renomowanej marki. Ten konkretny ma ten sam układ napędowy co ID.3 jednak większą masę. Moc więc wynosi 204KM, przyspieszenie jednak jest uległo pogorszeniu, w “czwórce” osiągniecie setkę po 8,5s. Zasięg też spadł wynosi 522km. Mówimy tutaj o większej baterii z ID.3, słabsza nie jest dostępna.

P.S. Tesla

Model S, Model X, Model 3 i Model Y, kolejność nie taka ale wiecie o co chodzi/ zdjęcie: InsideEVs

O żadnej Tesli nie napisałem, bo… mimo, że mnoży się ich na drogach to nie są w oficjalnej sprzedaży w Polsce. To jest w sumie jedyny powód dlaczego nie ma ich na tej liście. Ale tak na szybko. Dostępne są 4 modele Tesli: S, 3, X, Y. Dwa ostatnie to Crossovery, natomiast dwa pierwsze to sedany. Wszystkie są gadżeciarskie, szybkie i mają spory zasięg. I tak, dobrze przeczytaliście, gama Tesli jest SEXY.

I koniec bomba, kto czytał ten trąba. Dobrnęliśmy do końca listy. Skoro to już mamy za sobą, napiszcie proszę co was zainteresowało, co byście chcieli wiedzieć, czy mam coś wyjaśnić, albo co wam się najbardziej podobało. Jaki jest wasz ulubiony samochód elektryczny z listy? Ja bym wybrał Hondę e.

Zdjęcie tytułowe: Goverment Technology State & Local Articles

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Udostępnij ten wpis:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

czytaj inne wpisy:

Dobrze jest czasem posłuchać radia

Większość kierowców woli słuchać wybranej przez siebie muzyki podczas jazdy. Ale nie jest to przecież jedyna opcja. Pamiętam, że gdy byłem mały i jeździliśmy z rodzicami nad morze Fordem Escortem Kombi (nadal mi smutno, że go z nami już nie ma), to słuchaliśmy radia. Rzadziej kaset, ale też się zdarzało. Faktem jest jednak, że muzyka

Czytaj więcej »

Ah Pszczyna, miasto pięknych, starych… samochodów?

Jeśli jedziecie do pszczyny, to zwiedzajcie zamek i zabytki. Samochody obejrzeliśmy za Was. Ten wpis będzie bardziej o samochodach niż poprzedni wpis podróżniczy z Rybnika, ale to nie znaczy, że nie będzie mniej ciekawy. Po prostu będzie nieco więcej technicznych ciekawostek o samochodach. Zaczniemy z grubej rury Co to w ogóle jest? Właściciel stwierdził, że

Czytaj więcej »

Napęd Quattro jest do du… Do bani.

Wiem, że ten wpis oburzy wszystkich fanów Audi Quattro. Ale jeśli nie ja go napiszę, to nikt inny się nie odważy. Widzicie, sprawa wygląda tak – napęd na cztery koła montowany w Audi, zwany Quattro, ma wielu fanów którzy uważają, że to on jest tym najlepszym, najwspanialszym napędem i w ogóle to robi wszystko: poprawia

Czytaj więcej »

Najważniejsze technologie z F1 obecne w autach drogowych

Mówi się, że Formuła 1 nie ma żadnego powiązania z samochodami drogowymi. Tylko… że to nie do końca prawda. Formuła 1 to najszybsze wyścigi na Ziemi. Jest tak z kilku powodów. Pierwszym są oczywiście kierowcy, którzy, z drobnymi wyjątkami, są prawdziwą śmietanką wśród kierowców. Drugim powodem są bolidy, które często budowane są bez oglądania się

Czytaj więcej »

Spacer po rybniku jest niemożliwy

Dobra, jest możliwy. Problem w tym, że nie dotrzecie tam gdzie macie dojść. Z poprzednich moich podróży pewnie już wiecie, że podróże ze mną nigdy nie są tym czym powinny być. Ktoś mnie zabiera do zabytkowej dzielnicy miasta podziwiać architekturę, a co ja robię? „O W MORDE TO MERCEDES W140” –  więc już wiecie czego

Czytaj więcej »

BMW serii 6 E63 artyzm #8

Są sytuacje, gdy model w chwili debiutu wygląda staro. Dziś jednak porozmawiamy o aucie, które jest czymś kompletnie odwrotnym. Na początku lat 2000 BMW zatrudniło Chrisa Bangle’a na stanowisko szefa designu. Decyzja ta okazała się być przekleństwem i błogosławieństwem jednocześnie. Przekleństwem, dlatego, że gdy samochody zaprojektowane przez Chrisa debiutowały, to uznawano je za ohydne, brzydkie

Czytaj więcej »