Miniaturka przedstawia render BMW I-Vision z zaznaczonymi liniami kształtu nadwozia, za samochodem znajduje się napis "TAK TAK TAK", pod samochodem napis "TAK!"

BMW ale Ty mi zaimponiłeś w tej chwili – ostatnia prosta #14

Jak zrobić zamieszanie? Może elektrycznym pick-upem z 3 rzędami siedzeń? A co powiecie na… ładne BMW?

Na Ostatniej Prostej zdarzało mi się pisać o nowych BMW. Na przykład TU zarzucałem, że są brzydkie. A TUTAJ pisałem, że tylko modyfikacje są w stanie uratować ich wygląd. Ale co z tego, skoro BMW wraca do korzeni i znów prezentuje auta zaprojektowane w starym, dobrym stylu. Ale zanim BMW:

KG czyli… Kilogram?

Trzy generacje Ssangyonga KG, na czele najnowszy model, widoczny w pełnej okazałości, za nim poprzednia generacja widoczna w połowie, jeszcze dalej najstarsza generacja, również widoczna w połowie

Wszyscy wiemy, co znaczy KG. KG to można kupić ziemniaków albo kapusty. Albo samochodu. 
Wait, what?
Ano właśnie – Ssangyong zmienia nazwę na KG Mobility. Ma to związek z problemami wizerunkowymi koreańskiej marki. Nie dziwi mnie to, gdyż Ssangyong przez długie lata miał problemy z awaryjnością, jakością wykonania, dostępnością części, czy czymkolwiek, co Wam przyjdzie do głowy. I nie pomogła nawet krótka obecność rynkowa wielkiej limuzyny – Chairmana. SSangyong nie odniósł sukcesu. Ciekawe, czy zmiana nazwy im pomoże.

🎵Afeela good🎵

Szara Sony-Honda Afeela na szarym tle
To auto jest tak generyczne, że nie wiem nawet co o nim napisać.

Honda postanowiła połączyć siły z Sony (tak, tym Sony), by założyć nową markę samochodową o nazwie, nie zgadniecie – Afeela. Skąd nazwa? Cóż, Sony Honda Mobility nie brzmi już tak dobrze, nie? 
Afeela ma produkować auta elektryczne, które mają być wyposażone w najnowsze technologie i tak dalej, i tak dalej. Cóż, ciekawe, co z tego wyniknie.

Passat nie żyje, niech żyje ID.7

Volkswagen ID 7 pomalowany w barwy żółto-czerwono-fioletowo-niebieskie, na których znajduje się pikselowy czarny wzór przypominający kod QR, na tle górzystego, pustynnego terenu
ID.7 jest dziwnie wysoki jak na sedana.

Chcecie Passata w sedanie? Zajrzyjcie na Otomoto, nowego nie jesteście w stanie już kupić. Sorry ryjki. Na szczęście już za momencik będziecie mogli kupić innego sedana VW. I nie chodzi mi tu o Jette ani nawet o Polo sedan (ktokolwiek o nim pamięta?). Chodzi o ID.7, czyli sedana opartego o technologię z modeli ID.3, ID.4 i ID.5. A co z Passatem? Będzie tylko w kombi. Ponownie, sorry ryjki.

RAM pam pam - powtórzcie 1500 razy

Koncepcyjny front RAM 1500 z podświetlonym logo oraz reflektorami ukierunkowanymi do środka, których kształt przypomina butelkę
jakbym zobaczył taki ryj w lusterku wstecznym to bym zjechał mu z drogi i ze strachu już nigdy nie wsiadł za kółko.

Ostatnio na samochodowym rynku da się zauważyć wielki wysyp elektrycznych pick-upów. Mamy Forda F-150 Lightining, GMC Hummera, Chevroleta Silverado EV, a teraz do tego grona dołącza RAM 1500 Revolution BEV. Czym wyróżnia się elektryczny RAM? Ma konstrukcję ramową, trzy rzędy siedzeń i podświetlane logo RAM na felgach… Czekaj, ale jak 3 rzędy siedzeń w pick-upie? Cóż – tylne siedzenia będą malutkie, takie bonusowe. Szczerze mówiąc, takie rozwiązanie może być sensowne. Mimo, że uważam, że pick-upy są prawie tak samo bez sensu jak SUVy.

Incepcja to dobry film. Ale samochód jest jeszcze lepszy.

Render szarego Peugeota Inception na szarym tle
Te felgi to jest sztos przez duże SZTOS.

Peugeot ma rękę do konceptów. Oxia, Quasar, Onyx czy e-Legend to tylko część z nich. Teraz dołącza do nich Inception Concept, który swoim designem sprawił, że wybuchł mi mózg. Jest absolutnie piękny i idealnie rozwija język stylistyczny nowych Peugeotów. Nawet wielki znaczek Peugeota nie razi w oczy. Może dlatego, że jest czarny i umieszczony na czarnym tle?

Dobra, dobra, ale co z tym BMW?

Render frontu BMW I-Vision DEE, kolory na samochodzie przechodzą wzdłuż linii nadwozia od ciemnego fioletowego do bladego żółtego, liniami zaznaczone kształty nadwozia
Jaki chcesz kolor swojego BMW? -Tak.

Jak już pisałem, BMW ma ostatnio fazę na… kontrowersyjne samochody. Na szczęście BMW i-Vision Dee, który przewiduje wygląd nowego BMW Neue Klasse, wygląda wręcz wybitnie dobrze. I jasny gwint, jeśli tak będą wyglądać nowe BMW, to chyba zaciągnę kredyt na 50 lat żeby takie kupić. Przecież to jest śliczne. I najważniejsze jest to, że BMW pozbyło się wielkiego ekranu ze środka kokpitu – zamiast tego jest wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Z innych dziwnych rzeczy – Dee może zmieniać kolory swojej karoserii. I to nie tak, jak robią to lakiery “kameleon”, tylko autentycznie zmienia kolor nadwozia. Na dowolny. Sztos! Znaczy, gdy taki lakier się zarysuje, to pewnie musiałbym wziąć na jego korektę drugi kredyt, ale sam pomysł jest genialny.

W tygodniu to tyle. I szczerze? Mimo kilku ciekawych aut, BMW Dee nadal rozwala mi banię i jest aktualnie moim zdecydowanym faworytem, jeśli chodzi o koncepty.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Udostępnij ten wpis:

czytaj inne wpisy:

Najlepsze motoryzacyjne technologie, które zostały porzucone.

Motoryzacja obfitowała w wiele rewolucyjnych idei – takich, które miały zmienić oblicze samochodów. Zwykle jednak kończyło się zupełnie inaczej. Jest trochę tragedii w chwili gdy technologia robiąca szum swoim przybyciem na scenę trafia do skansenu porzuconych idei. To trochę jak z tym uzdolnionym dzieckiem w szkole – to przykry widok, gdy ktoś ambitny, mający na

Czytaj więcej »

RinSpeed, czyli festiwal… dziwnych idei.

Kojarzycie markę RinSpeed? Nie? No to dzisiaj ją poznacie. Zastanawiacie się co by było gdyby wszystkie Wasze, nawet te najbardziej szalone, pomysły wcielić w życie? Nie? No cóż – już nie musicie: RinSpeed zrobił to dla Was. Zdaję sobię sprawę, że wielu z Was może tej firmy nie kojarzyć, ale zupełnie mnie to nie dziwi,

Czytaj więcej »

Tak zwany “biforek” czyli historia Subaru Legacy

“Biforek” to taki melanż przed właściwym melanżem – w odróżnieniu od afterka, który jest melanżem po melanżu. A dlaczego o tym mówię? Cóż – jeśli interesujecie się japońską motoryzacją to z pewnością spotkaliście się z marką Subaru. Chociaż – z tą marką pewnie spotkaliście się nie tylko jeśli interesujecie się japońską motoryzacją. Możecie ją też

Czytaj więcej »

Czym właściwie jest muscle car? I czy musi mieć V8 i RWD?

Odpowiedź powinna brzmieć “tak, musi”. Ale właściwie… to dlaczego? Muscle Cary to samochody mięśniaki, czyli groźne bestie, które straszą rykiem silników, onieśmielają ilością mocy i paraliżują agresywnym wyglądem z napiętymi kształtami. I co do tego nie ma wątpliwości. Ja jednak mam wątpliwości co do definicji tego rodzaju samochodu. Spójrzmy na przykład, co pisze na ten

Czytaj więcej »

Czarna magia tuningu czyli styl Donk

Duże felgi potrafią zepsuć wygląd samochodu. Ale nie w tym przypadku. Na pewno natknęliście się w internecie na zdjęcie auta na przerośniętych felgach. Na przykład nowego Camaro na obręczach tak wielkich, że prześwit wygląda raczej jak z terenówki, a nie jak auta sportowego. Na przykład coś takiego: zdjęcie: @Carscoopscom na Facebook’u To nie jest Donk.

Czytaj więcej »

Wyjaśnijmy sobie jedno: auta elektryczne mają zalety.

I nie, wcale nie chodzi o to, że dostałem kupę siana od Elona Muska. Głównie dlatego, że nie dostałem. Znaczy, jeśli miałbym dostać to z miłą chęcią podam numer konta. Ale póki nie dostałem (albo jesteście w stanie uwierzyć, że nie dostałem) żadnych pieniędzy by promować EV’ki to możecie być pewni, że moja opinia jest

Czytaj więcej »