Citroen-saxo

Naprawiłem Saxo, co dalej?

Saxo zostało naprawione, znów jest śliczne i ma prosty front. Tylko, że pojawiły się… problemy.

Jak mogliście przeczytać tutaj, Saxo zaliczyło słup. Front się wygiął i w sumie to tyle. Cóż, znając swoją krnąbrność podjąłem decyzję: robimy. Do mechanika i tak byłem już umówiony, więc tylko załatwiłem, żeby zrobił jedną rzecz więcej. Mechanik jednak po oddaniu mi auta wydał wyrok. Buda jest nie do odratowania, nie trzyma sztywności i ten kto to łatał to jakiś partacz był, więc wszystkie naprawy blacharskie, które zostały przeze mnie zlecone blacharzom już się posypały. Co dalej więc?

Kolejne Saxo/106?

Poszerzenia wersji VTS dodają charakteru/zdjęcie: Pinterest

Pomysł jest fajny, bo tę platformę znam, wiem czym się charakteryzuje, mam wizję co chciałbym z nią zrobić. Pomysł ma też kolejną zaletę. Mam Saxo, które mimo słabego stanu budy wszędzie indziej jest dobre. Czyli: blacha, wnętrze, silnik i mechanika są super, tylko dziur w punktach istotnych dla bezpieczeństwa i struktury samochodu jest za dużo i jest to nie do naprawienia. Mógłbym więc po prostu kupić dowolny egzemplarz i przełożyć wszystko co istotne do nowego auta. Tylko znów, koszty wywalają sufit i mijają teleskop Huble’a. Mimo, że bardzo lubię te autka, to nie wiem na ile to jest sensowna opcja.

Inna platforma?

Podoba mi się żelazkowy styl Swifta/ zdjęcie: Wikipedia

Zacznijmy od tego czym jest platforma. Platforma to taka baza samochodu. Na przykład, mimo, że Peugeot 106 i Citroen Saxo to teoretycznie inne auta, to korzystają z tej samej platformy. Są więc jedną platformą. Tak jak Subaru BRZ i Toyota GT86 oraz VW Golf, Audi A3 i Seat Leon. Skoro to już wiemy, to powiem wam o czym myślę. Zawsze myślałem o Nissanie Micrze K11, Toyocie Yaris i Suzuki Swifcie (był nawet z 4×4 jako Subaru Justy). Szczerze, podobają mi się o wiele bardziej niż Saxo. Są to wybory o tyle sensowne, że dalej są małe, tanie i w stylu, który lubię. A przy tym są japońskie, a chyba Japonia to mój ulubiony kraj produkujący samochody. I nie, nie lubię Szybkich i Wściekłych.

Powrót do Zbiorkomu?

Słaby żart.

Zróbmy coś głupiego!

Przedliftowe Kangoo I zawsze jest super/ zdjęcie: Dywaniki Samochodowe

To jest opcja, która jest tak głupia, że ja nawet nie wiem, ale jest przy okazji najbardziej bez sensu. Tak jak lubię. A o czym mówię? A no… Chciałbym żółte Renault Kangoo pierwszej generacji przed liftingiem. W wersji towarowej. Nie wiem po co. A może… Opel Omega B? Pomysł głupi o tyle, że kupić wielką limuzynę, mając budżet na małe auto to krok… nierozsądny nazwijmy to. Ale jest RWD, mocne silniki i wygląd, który ostatnio zaczął mi się podobać. Byle była w sedanie. Oh, teoretycznie może tam wejść V8 serii LS (to to stosowane w Corvettach i Camaro na przykład). 

Jaki jest więc plan?

Plan jest taki, żeby coś zbudować po swojemu/ zdjęcie: Musee VW

Nie wiem. Jeszcze nie wiem. Mam jeszcze czas, żeby zdecydować, ale Ivolucja jest kategorią wpisów o takich właśnie przemyśleniach, zamierzam więc z tego korzystać. Blog nie może przecież być tylko zbiorem recenzji, wyjaśnień i technicznych rzeczy. Fajnie gdy człowiek, którego czytasz ma jakieś przygody i rozmyślania. Ma się wtedy wrażenie, że jest bardziej ludzki. Masło maślane. Nie ważne. Widzimy się następnym razem.

Ah, zdjęcie główne było robione tuż po udebraniu auta, a niestety szybko jest ciemno.

1 thought on “Naprawiłem Saxo, co dalej?”

  1. Pingback: Autobusy są zakałą transportu. - ivolucja.pl

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Udostępnij ten wpis:

czytaj inne wpisy:

Lamborghini – Marka jednej linii

Na rynku istnieje wiele producentów samochodów, których można rozpoznać na pierwszy rzut oka. Ale nikt nie robi tego lepiej niż Lamborghini. Jedną z najważniejszych zasad rynku, nie tylko tego samochodowego, jest “wyróżnij się albo zgiń”. No więc producenci starają się wyróżnić, utrzymać konsekwentny design swoich produktów tak, by same w sobie były reklamą i zobaczywszy

Czytaj więcej »

Jak nie Kia Stinger to co? Ma być szybko i praktycznie!

Kia Stinger to swego rodzaju fenomen ostatnich lat – celny cios wymierzony prosto w segment premium. Ale nawet coś takiego musi mieć alternatywy, nie? Kia Stinger to rozsądny wybór dla osób, które oczekują dynamicznego wyglądu i pasujących do niego osiągów. Kolejną zaletą tego samochodu jest fakt, że dzięki składanym siedzeniom i klapie bagażnika otwieranej razem

Czytaj więcej »

5 aut, które są bez sensu ale i tak je kochamy

Niektóre samochody są tak bez sensu, że nie sposób ich nie kochać. Oto pięć takich przypadków. Niezależnie czego by się nie mówiło, samochody to nasze “awatary”. Za ich pomocą pokazujemy, kim jesteśmy, co robimy i jakimi jesteśmy ludźmi. To właśnie dlatego, nawet ci traktujący samochód tylko i wyłącznie jako środek lokomocji, nie jeżdżą Multiplą albo

Czytaj więcej »

Co czyni Subaru Symmetrical All Wheel Drive tak wyjątkowym?

Gdy słyszymy Subaru, myślimy: napęd na 4 koła. No tak, ale czemu akurat ten z Subaru jest tak wyjątkowy? Subaru jest marką zbudowaną właściwie tylko na jednym atucie. Atutem tym jest napęd na 4 koła, dostępny, najczęściej seryjnie, we wszystkich autorskich modelach tej marki. I tak, obecnie właściwie wszystkie marki oferują napęd na wszystkie koła

Czytaj więcej »

AMG to nie tylko Mercedes, ale także… auta japońskie?

W przeciwieństwie do BMW M Power, AMG przez wiele lat było niezależną firmą tuningową, która nie podlegała żadnej marce. Generalnie skrót AMG kojarzy się z jedną marką – Mercedesem. I właściwie to się nie dziwię, bo modele takie jak C-klasa AMG lub E-klasa AMG rozbudzają wyobraźnię już od ponad 20 lat. Samochody te nie zawsze

Czytaj więcej »

Czy Jeep Wrangler to dobry samochód?

Odpowiedź na to pytanie można by skrócić do jednego słowa. Ale to nie byłoby uczciwe. Jeep Wrangler to ciężki do ugryzienia temat. I nie chodzi tu tylko o jego masę (około dwóch ton), ale też o to, że to nie jest auto, które można jednoznacznie polecić lub odradzić. Ja sam pisząc te słowa mam mieszane

Czytaj więcej »