Renault-Kangoo-2

Hangar Marzeń #2 – Renault Kangoo I

Hangar marzeń to taka wspaniała seria, gdzie piszę o autach, które chciałbym posiadać. Takich, które mi się podobają, albo są z innego powodu cool. A wiecie jakie auto jest cool? Renault Kangoo I

W poprzednim wpisie tej serii, opisywałem auto w każdym aspekcie inne niż to, które opisuje tutaj. Kosmiczne wyobrażenie o przyszłości z lat 70 XX w. Natomiast dziś, przyszła na jedno z bardziej realistycznych marzeń, czyli na Renault Kangoo I.

Renault Kangoo I jest miłe

Czy te oczy mogą kłamać? /zdjęcie:Drivemag

Spójrzcie na ten front. Te obłe światła przednie z rumieńcami kierunkowskazów wydają się takie szczere i czyste. Brzmi to dziwnie, nawet dla mnie. Ale te oczka są takie wielkie i niewinne. I jest to jeden z powodów dlaczego strasznie mi się to auto podoba. Bo jest miłe z ryjka. Teraz się aut już tak nie rysuje, Skoda Citigo jest blisko, ale niestety to już nie to. Nie znaczy to, że teraz jest źle. Jest po prostu inaczej.

Renault Kangoo I jest kombivanem

Jak widzicie, ten ryjek już nie jest taki ładny/ zdjęcie: Parkers

Ponad dwudziestoletnim kombiwanem należy dodać. Pierwsza generacja modelu miała w końcu premierę w roku 1998. Potem wszedł lifting w roku 2003 ale ta wersja już nie jest taka ładna. Potem w roku 2008 na rynku pojawiła się generacja druga, która właśnie się kończy i debiutuje generacja 3. To całkiem ciekawe, że przez 22 lata produkcji były właściwie tylko dwie generacje. Renault Megane miało na przykład 4. Cóż, kombivany starzeją się wolniej, czy coś. A właśnie, kombivan to taki śmieszny typ samochodu, który z przodu wygląda jak normalne auto, ale z tyłu jak dostawczak. Zasadniczo jest to właściwie mały dostawczak właśnie, ale przez osadzenie na platformie spokrewnionej z normalnym modelem, przód jest często, well, normalny. Tył za to, nadaje się do wszystkiego. Jak to w vanie.

Mnogość wersji jest przerażająca

Kangoo to jedno, budynek w tle... to inna rzecz./zdjęcie: Pinterest

Każde auto ma zasadniczo kilka wersji. Tylko zwykle ograniczają się one do wyposażenia czy silnika. Czasem z sedana czy hatchbacka można zrobić kombi, ale to nie jest wielka zmiana konstrukcyjna. W Renault Kangoo I (jak i w każdym innym kombivanie) natomiast można zmienić wysokość, długość, ilość drzwi, sposób ich otwierania czy ilość napędzanych kół. Możliwości jest mnóstwo. Ja w swoim hangarze chciałbym chyba wersję o średniej długości, z drzwiami przesuwnymi po jednej stronie, po drugiej natomiast taka wersja drzwi nie posiada. Co do tylnej klapy, to drzwi skrzydłowe są super. To takie jak w szafce, na boki.

W Renault Kangoo I silnik nie ma dla mnie znaczenia

Tak wyglądałby 2.0dCi gdyby robiła go Ikea/zdjęcie: Autoświat

Nie chodzi mi o to, że to kombivan i nie liczy się to jak przyspiesza. Chodzi mi o to, że mój egzemplarz miałby silnik 2.0 dCi znany chociażby z Renault Laguny III. Skrzynia też przeszłaby razem z silnikiem. 6 biegów to jednak 6 biegów. Do tego chiptuning na około 200KM i sądze, że nie byłoby się czego wstydzić na ulicy. Całe te 200KM byłoby przekazywane na oś przednią, bo o ile napęd na 4 koła poprawia trakcję, o tyle zwiększa też masę, oraz komplikację tylnego zawieszenia. Koszty użytkowania też. Szczególnie gdy mieszka się w mieście, napęd na wszystkie koła jest… zbędny. Lepiej kupić dobre opony.

Renault Kangoo I powinno być w jednym z tych dwóch kolorów

Wszyscy są szczęśliwi z faktu posiadania żółtego Renault Kangoo /zdjęcie: Le nuovel Automobiliste

Nie będę was trzymał w niepewności i już napiszę. W kolorze żółtym lub błękitnym. Żółty jest o tyle wygodny, że to kolor, który występował na Kangoo “naturalnie” i to właśnie w takim kolorze chciałbym takie Kangoo zakupić. Z błękitnym jest problem, bo nie widziałem błękitnego Kangoo, a to na takim chciałbym skończyć. Musiałbym wtedy tak czy inaczej przykryć żółty. Nie wiem w sumie w takim razie po co się tak napalać na seryjną żółć. Chyba po prostu dlatego, że bardzo lubię Kangoo w tym kolorze.

Co to znaczy MIRKI?

O właśnie taki kolor i felgi / zdjęcie: SpeedHunters

Tak jak pisałem, chciałbym w swoim Renault Kangoo I zmienić układ napędowy i kolor, jednak nie są to jedyne rzeczy które bym zmienił. Pierwszą jest zawieszenie pneumatyczne, które pozwoli temu autu “położyć” się na ziemi. Uwielbiam maksymalnie obniżone auta. Kolejne są felgi, tutaj wybór jest prosty. Poszerzone stalowe felgi i chromowane dekle. Do tego delikatne kalkomanie z palmami i zachodzącym słońcem. Do tego jakieś podstawowe ulepszenia audio i kilka innych bajerów szmerów i to byłoby Moje Idealne Renault Kangoo I (w skrócie MIRKI)

Po co mi Renault Kangoo I?

Idealne auto do wożenia opon. Na stopro/ zdjęcie: Autoevolution

Na ten moment po nic. Po prostu mi się podoba. Ale w tej chwili tylko snuję wizję. Przyda mi się gdy będę miał jakieś auto do zabawy, driftowóz albo inną torową zabawkę. Wtedy woziłbym opony w bagażniku. Przy okazji zadając szyku ładnym nietuzinkowym autem. Tak, to by było życie, Renault Kangoo I i jakaś zabawka torowa… No ale to narazie tylko takie marzenie. Zobaczymy co będzie dalej. Oprócz kolejnej Ivolucji w przyszłym tygodniu rzecz jasna.

Zdjęcie główne pochodzi ze strony WP Moto

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Udostępnij ten wpis:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

czytaj inne wpisy:

Umarło Lamborghini z V12. Niech żyje Lamborghini z V12?

Supersamochody rządzą się własnymi prawami. Supersamochody Lamborghini rządzą się jeszcze innymi prawami. Supersamochody Lamborghini z V12 pod maską rządzą… a zresztą – wiecie o co chodzi. Lamborghini zakończyło produkcję modelu Aventador. Koniec, amba finito koncerto, nie ma, dość, fajrant. Oddajmy więc hołd Aventadorowi i wszystkim jego poprzednikom, a na koniec porozmawiajmy o przyszłości V12 w

Czytaj więcej »

Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku. I co teraz?

Ostatnio Parlament Europejski przegłosował ustawę wprowadzającą zakaz sprzedaży samochodów spalinowych w roku 2035. Ale to nie musi nic znaczyć. Zwykle na Ivolucji nie piszemy o newsach. Nie po to jest ten blog. Ale lubimy pisać o rzeczach kontrowersyjnych, albo chociaż o zwykłych rzeczach w sposób kontrowersyjny. Na przykład TUTAJ albo TUTAJ. I ten wpis również

Czytaj więcej »

Chevrolet Corvette C4 zaklinował mi się w głowie – hangar marzeń #7

Jeśli zastanawiacie się, która Corvette to najlepsza Corvette, to już nie musicie. Od czego by tu zacząć… O, wiem – zaczniemy od mocno starzejącej się w latach 80’ Corvette C3. Model ten był stary, bo kryzys paliwowy zrujnował amerykański przemysł motoryzacyjny. Tak, ten sam kryzys, który zniszczył Camaro i Mustanga. W każdym razie – Corvette

Czytaj więcej »

Prawdziwy Hot Hatch! Volkswagen Polo GTi

Literki GTI w świecie motoryzacji są magiczne. Pytanie, czy mniej znany model – Volkswagen Polo GTi – dalej ma tą samą magię? Gdy słyszymy o GTi, myślimy o Golfie, czasem jeszcze o Peugeocie 205. Jednym z modeli, o którym jednak nie myślimy jest Volkswagen Polo GTi. Wiecie, to ten młodszy braciszek dorastający w cieniu swojego

Czytaj więcej »

To nie jest wieś-tuning. To Bosozoku!

Wielkie bodykity, krzykliwe lakiery, chromowane felgi i niskie zawieszenia. Czy to zlot samochodowy z lat dwutysięcznych? Nie, to Bosozoku! Większość ludzi, która nie wie o czym mówi, uważa styl Bosozoku (właściwie: Bōsōzoku) za jakiś okropny przejaw japońskiego wieś-tuningu. Tylko, że to nie do końca tak działa. Znaczy, fakt – Bosozoku jest kontrowersyjne, ale definitywnie nie

Czytaj więcej »

Co powoduje, że auto jest klasykiem?

Zapewne zauważyliście, że niektóre auta zostają klasykami szybciej niż inne. Dlaczego? Sprawa wygląda tak: niektóre auta z lat 90’ są już nieosiągalne cenowo, o autach z lat 80’ nie wspominając. Tymczasem inne samochody, podobnej klasy albo wyższej dalej szorują brzuchem po dnie cenowym. Tylko z czego wynika taki stan rzeczy? Na to pytanie znajdziecie odpowiedź

Czytaj więcej »