img_20200919_172703

Wystawa Koenigseggów w Katowicach

Z okazji zapowiedzi otwarcia salonu szwedzkiej marki zorganizowany został pokaz tych supersamochodów. Zapraszam na mini-galerię i krótkie podsumowanie co można było zobaczyć.

Agera, Gemera, Jesko Absolut i Jesko.

By zacząć od początku, szybkie wyjaśnienie czym jest Koenigsegg, otóż jest to pierwsza marka która faktycznie ciągle rywalizuje z Bugatti o przekraczanie kolejnych absurdalnych prędkości. Jednak Koenigsegg stawia na zgoła inne rozwiązania. zamiast W16 jest V8. Zamiast napędu na wszystkie koła jest napęd na oś tylną. Przy okazji Koenigseggi są w awangardzie dziwnych rozwiązań technicznych.

Auta które można było zobaczyć na wystawie to modele Agera, Gemera, Jesko (w obu wersjach) i One:1. Oprócz nich było sporo prywatnych samochodów, które mimo ekskluzywności marek wyglądały jak masowa produkcja (więcej w galerii).

Ten kolor!

A wracając do modeli Koenigsegga, które miałem okazję zobaczyć. Agera to model, który w prostej linii zastąpił model CCX, osiąga on ponad 420km/h i do setki ma niecałe 3 sekundy. Musicie przyznać, że osiągi są kosmiczne. Idealnie do nich pasuje lakier wystawionego egzemplarza. Wspaniały fiolet ze złotymi dodatkami i detalami z włókien węglowych. Gdyby nie wiek konstrukcji i moje zaznajomienie z modelem skradłby show reszcie swoich braci.

2 litry i 1700KM? No problemo. Pokaż też rodzinie.

Kolejnym w kolejce była Gemera. Pamiętacie wstęp z dziwnymi rozwiązaniami technologicznymi? No to proszę bardzo. Silnik to centralnie z tyłu umieszczona rzędowa trójka o pojemności dwóch litrów bez wałków rozrządu napędzająca koła przednie (nie ma błędu). Zanim rzucicie we mnie pomidorami, już wyjaśniam. Otóż resztę z 1700KM produkują silniki elektryczne, napędzające koła tylne i pomagające w napędzaniu kół przednich. Ten hybrydowy zestaw zapewnia temu czteromiejscowemu coupe (Koenigsegg twierdzi nawet, że rodzinnemu) osiągi na poziomie niecałych dwóch sekund do setki i prędkości maksymalnej powyżej 400km/h. Już przed otwarciem salonu w Katowicach, sprzedały się u nas 3 sztuki, taka ciekawostka.

Jesko Absolut, najładniejszy hipersamochód. Change my mind.
A to właśnie zwykłe Jesko. znalezienie 10 różnic to nie problem.

Trzeci model to Jesko. Takie na wystawie były dwa. Pierwsza stała wersja Absolut, zoptymalizowana pod kątem prędkości maksymalnej (podobno ponad 500km/h), to właśnie dlatego nie ma ona wielkiego skrzydła z tyłu i lotek na przednim zderzaku, mówiąc tylko o bardziej rzucających się w oczy detalach. Zwykłe Jesko jest natomiast najnowszym osiągnięciem Koenigsegga w kategorii aut torowych, jest maksymalnie dopracowane aerodynamicznie tak by osiągać wysokie przeciążenia na zakrętach. Co oczywiście nie znaczy, że prędkość 400km/h jest nierealna. To w końcu Koenigsegg.

Wybaczcie za nóżki, ale to w końcu kawałek podłogi.

Ostatnim wystawionym modelem, jest najdroższy i najbardziej limitowany One:1. Jego można było zobaczyć tylko z góry, przez specjalne okno w podłodze. Ale ma to swoje zalety. To w ten sposób idealnie widać jak to auto jest szerokie. Co jeszcze lepsze to kabina w Koenigseggach. Z góry widać idealnie jej myśliwcowy kształt. Ah i zapytacie pewnie skąd nazwa One:1? Otóż jest to jeden z nielicznych (o ile nie jedyny) przykładów auta drogowego gdzie ilość koni mechanicznych jest równa ilość kilogramów. 1360kg do 1360KM. Czyste szaleństwo.

A teraz reszta zdjęć, które mój przemiły fotograf (pozdro Michał) zrobił gdy tam byliśmy.

Ciekawostka, to Agera miała pierwsze felgi z włókien węglowych montowane w seryjnym aucie.
Te drzwi są dłuższe niż całe moje auto. I o wiele droższe.

A teraz dla rozluźnienia atmosfery, auta bardziej wielkoseryjne.

Ferrari F12. Nigdy nie spodziewałem się, że spojrzę na Ferrari i powiem „e masówa”
Przedliftowe C4. i nie chodzi o Citroena.
Słynny bloger i zielone Lambo, Niestety, blogerów jeszcze nie stać na takie uciechy. Ale posłuchać można.
Najlepsze auto pokazu. Koniec kropka.

Jesko, Jesko absolut, Gemera i Agera. Zupełnie odwrotnie niż na pierwszym zdjęciu.

10 thoughts on “Wystawa Koenigseggów w Katowicach”

  1. KiszonePirincePolo

    Przeczytałem, teraz muszę sprawdzić czy Koenigsegga mogę kupić w FB xxxd

  2. Pingback: Co to jest? Czarny z zielonym jedzie po strzeżonym? – Ivolucja

  3. Pingback: Kobiece samochody? Proszę bardzo, oto 6 przykładów. - ivolucja.pl

  4. Pingback: 300 mil na godzinę? Żaden problem, do grona wybrańców dołącza Hennessey Venom F5. - ivolucja.pl

  5. Pingback: Gry komputerowe jako odskocznia od codzienności, czyli czemu w nie gramy? - ivolucja.pl

  6. Pingback: O układach silników słów kilka - ivolucja.pl

  7. Pingback: SOHC? DOHC? OHV? Czyli o co chodzi z tym rozrządem? - ivolucja.pl

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Udostępnij ten wpis:

czytaj inne wpisy:

German Style to uhonorowanie czystej formy

Jest rok 2010, era Szybkich i Wściekłych właśnie się kończy, a świat tuningu ogarnęła nowa moda. Mój tata co do zasady pije bardzo rzadko, raz na rok to taka reguła. Nie jest fanem upojenia alkoholowego, ale czasem gdy trafią się odpowiedni znajomi, to wychyli lampkę szampana lub dobrego wina. Są jednak takie przypadki, gdy okazja

Czytaj więcej »

Najlepsze koncepty, które nie doczekały się produkcji

Często jestem zachwycony samochodami koncepcyjnymi i tylko czekam, aż będę mógł taki samochód zobaczyć na drodze. A potem przychodzi rozczarowanie. Samochody koncepcyjne powstają w różnych celach – pisałem o tym TUTAJ. Czasem nawet plan jest taki, że koncept ma wejść do produkcji i w momencie jego premiery trwają już testy nowego modelu. A potem szlag

Czytaj więcej »

Tanie auta do KJSów, rajdów itp. Idealne samochody, by zacząć przygodę z motorsportem

Jeżeli złapaliście bakcyla prędkości, to na pewno zawsze chcieliście zacząć się legalnie ścigać. Oto najtańsze sposoby. Ta lista “Co kupić” wyjątkowo nie ma limitowanego budżetu. Sporty motorowe są drogie, niezależnie czego byście nie zrobili. Same samochody do jazdy sportowej również nie są tanie – nawet jeśli koszt zakupu jest niski, to modyfikacje i tak pochłoną

Czytaj więcej »

Art Of Rally to Mazda MX-5 wśród gier wyścigowych

Obecnie gry wyścigowe gnają za coraz lepszą grafiką. Art Of Rally ma ciekawszy pomysł. Cały rynek gier wyścigowych skupia się obecnie na jednym – coraz lepszej grafice. I nie ma w tym absolutnie nic złego. Podziwianie linii nadwozia swoich ulubionych samochodów w jakości Ultra HD 4K z idealnie odbitymi refleksami jest naprawdę przyjemne i zdecydowanie

Czytaj więcej »

Auto rodzinne do 10 tysięcy  – co kupić #15

Najlepsze rodzinne auto do 10 tysięcy? Jest ich kilka do wyboru. Definicja samochodu rodzinnego zmieniała się przez lata. W PRLu za samochód rodzinny często uchodził Fiat 126p, ale na szczęście czasy się zmieniły i nie trzeba już katować siebie (ani swoich bliskich) jeżdżeniem tą puszką po pasztecie. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że

Czytaj więcej »

Nowy Dodge Charger nie jest… nowy?

Mechanicznie? Ma niewiele wspólnego z poprzednikami. Design to inna para kaloszy. Kontynuujemy trend pisania o Dodge’ach, ale dziś nie zaglądam w przeszłość, a w przyszłość. Inna rzecz, że dziś będzie o zupełnie innym aucie niż w zeszłym tygodniu, ale po kolei. Dodge Charger to auto, którego nikomu przedstawiać nie trzeba. Ta wielka landara z jeszcze

Czytaj więcej »