AVENTADOR

Gry komputerowe jako odskocznia od codzienności, czyli dlaczego w nie gramy?

Rozmawiając ostatnio z moim fotografem i przyjacielem jego dziewczyna stwierdziła, że nie rozumie co widzimy fajnego w grach wyścigowych. Cóż, nie zrobiła tego w sposób chamski, ja więc też chamski nie będę i powiem czemu gry komputerowe są fajne.

Ubiegły rok potrafił być ciężki, ten więc zaczniemy luźno i lekko, mając nadzieję, że obecny będzie właśnie taki jak ten wpis. Jak zapewne wiecie, pewne wydarzenia nie ułatwiają spotykania się ze znajomymi, pozamykane lokale, zakazy zgromadzeń, generalnie bywa ciężko. Nie twierdzę, że nie przyniósł nic dobrego, ale na pewno nie ułatwił aktywności socjalnych. Albo wiecie co? Nie jestem pewny, bo mam wrażenie, że aktywności socjalne się przeniosły gdzie indziej. 

-Do Internetu!

Właśnie tak, dziękuję Panie Oczywisty, tak właśnie jest.

Co mają gry komputerowe do internetu?

To ja. I mój serdeczny przyjaciel z Rybnika.

Jak zapewne wiecie, obecnie wiele gier wymaga podłączenia do internetu, oznacza to też, że tryb wieloosobowy jest o wiele łatwiej dostępny. A przez wiele pozycji na rynku o wiele łatwiej znaleźć coś co wszystkim będzie pasować, albo coś w co każdy będzie dobry. Tym sposobem z mamą gram w Minecraft, z tatą w Left 4 Dead 2, z przyjaciółmi w Rocket League, Forze Horizon 3, Motorsport 7 albo Need For Speed Heat. Oczywiście to nie jedyne pozycje, ale to na trzech ostatnich zamierzam się dziś skupić, albowiem jest to Trzech Króli wśród moich ulubionych gier do grania ze znajomymi. Ah, to w nich właśnie głównymi bohaterami są samochody, więc pasuje to do tematyki bloga, czy coś.

Gram, bo… lubię.

Ten wkurzony Flaming zrobił mi dzień ostatnio.

Ta odpowiedź jest mocno oczywista, ale gdy każdy z nas ma coś do zrobienia, pracę, obowiązki to dobrze czasem oddać się czemuś gdzie nic z tych rzeczy nie ma. Nikt nie stoi nad Tobą mówiąc, że źle robisz albo nie sprawdza Twojej efektywności w przechodzeniu gry. Daje to więc to poczucie luzu, którego wielu z nas tak brakuje, daje dowolność w działaniu. Nie wyjdzie? Powtórz. Albo i nie. Jak wolisz. Wyjdzie? Super! Może jeszcze raz? Albo coś innego? Jak wolisz. Opcji jest multum. Chcesz mieć Ferrari z Nyan Catem? Pewnie! Żaden dział PRu nie powie Ci, że nie możesz, bo to szkodzi wizerunkowi. Zero bzdur. Zero ograniczeń. Wolność.

Gram, bo… Mnie nie stać.

Jestem wąską parówką. Znaczy wąskotorówką.

-Panie jak to Cię nie stać, nowe gry odpalasz na Ultra, jak tu nie stać?

-Panie, pan mnie wysłucha, bo mnie autentycznie nie stać. Ale nie na komputer (#PCMasterRace) tylko na tą mnogość wyborów. Zarówno ja, jak i moi znajomi jeździmy zwykłymi autami, Toyotą Aygo, Skodą Citigo czy Renault Laguną i jeździmy szanując przepisy ruchu drogowego, bo szkoda nam pieniędzy na mandaty, naprawy czy paliwo. Tymczasem, gdy odpalamy gry… wtedy nie ma, że boli, bo wszystkie sztuczki dozwolone. Chcesz wziąć Koenigsegga, zglebić go, założyć neony i klakson z ciężarówki? Nic Cię nie trzyma. Centenario, które przejeżdża przez rzekę zanurzone po szyby w wodzie? Proszę bardzo! To może Golf GTi z silnikiem rotorowym, który ucieka przed policją w tempie prawie 400km/h? No ba! A to dopiero początek. Możliwości jest tyle na ile starczy Ci wyobraźni.

Gram, bo… czasem pada deszcz.

Kontrastując nieco z obecną aurą, słoneczny poranek.

Generalnie mam taką zasadę, że gdy tylko się da to spotykam się ze znajomymi, choźby tylko na spacer, bo jest wspaniały, bo zdrowo (no powiedzmy) i na zewnątrz. Tylko, że nie zawsze się da. Bo pogoda, albo obostrzenia, albo auto w serwisie, albo brak paliwa przed wypłatą. Wtedy gry komputerowe są wspanialsze niż kiedykolwiek. Ziomek jest po drugiej stronie województwa? Niech trzyma pada, ścigamy się. W Need For Speed. Ktoś nie może mieć gości ale chce pogadać i coś porobić? Lecimy w Forzie po nowe auta. Nie macie pojęcia jak wiele można zrobić gdy nie można się spotkać. To co są plany na resztę zimy? Świetnie, ja wracam do gry w makao, może w końcu wygram.

2 thoughts on “Gry komputerowe jako odskocznia od codzienności, czyli dlaczego w nie gramy?”

  1. Pingback: To NIE jest Toyota Corolla - ivolucja.pl

  2. Pingback: ¡Bienvenido a México! Forza Horizon 5 - Recenzja - ivolucja.pl

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Udostępnij ten wpis:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

czytaj inne wpisy:

SUV ostry jak pieprz – Historia Porsche Cayenne

Porsche Cayenne to najbardziej kontrowersyjne auto w historii. Ale tonący brzytwy się chwyta. Porsche, tak samo jak prawie wszystkie marki produkujące auta sportowe, większość czasu spędzało na byciu bankrutem. Wydaje się to absurdalne – przecież na drogich, luksusowych modelach można najwięcej zarobić. A w każdym razie tak się mówi, bo bardzo często nie jest to

Czytaj więcej »

hybryda… po amerykańsku. – Ostatnia prosta #16

Japończycy wprowadzili hybrydy na rynek, a Amerykanie… zrobili z nich karykaturę. Jest pewien samochód, na którym chciałbym skupić się w tym wpisie, więc szybko przejdziemy przez te “mniej ważne” newsy, a potem przejdziemy do clou programu. 75-lecie Porsche Czy wiedzieliście, że pierwszy samochód marki Porsche zaprezentowano w 1948 roku? Ja nie wiedziałem. W każdym razie

Czytaj więcej »
Miniaturka zawierająca tył czarnego Audi Q7 V12 TDI z dopiskiem "Bez sensu"

Czy to ciężarówka? Nie, to Audi Q7 V12 TDi! – Hangar Marzeń #9

Niemcy znają odpowiedzi na dużo pytań, których nikt nie zadał. Jedno z tych pytań brzmi: Jak zrobić diesla tak, żeby palił chore ilości paliwa? Ci, którzy czytają mojego bloga wiedzą, że nie uważam żadnego silnika za gorszy czy lepszy. Znaczy, dobra, inaczej. Nie uważam żadnego rodzaju silnika za gorszy czy lepszy. Co oznacza tyle, że

Czytaj więcej »
Dwie biało-czarne Toyoty AE86, jedna oznaczona "EV", nad którą znajduje się zielony napis "prąd?" oraz oznaczona H2 a pod nią niebieski napis "wodór:

Targi Motoryzacyjne w Tokio – Ostatnia Prosta Edycja Specjalna

W dniach 13-15.01.2023 odbyły się Targi Motoryzacyjne w Tokio. Przyjrzyjmy się więc najciekawszym wystawionym samochodom. Targi Motoryzacyjne w Tokio brzmią nieco jak Targi SEMA z tą różnicą, że są takie bardziej japońskie i jaskrawe. Tylko, że to nie do końca prawda. Tak, znajdują się tam samochody modyfikowane, ale targi w Tokio to głównie targi samochodów

Czytaj więcej »
Toyota Pixis Joy, na zdjęciu znajdują się wymiary: 2000mm wysokości, 1480mm szerokości, 3400mm długości oraz podpis, że silnik ma 660 mililitrów pojemności oraz 64 konie mechaniczne

Czym są Kei-Cary?

Kei-Car to najlepszy rodzaj samochodu – change my mind. “Kei-Car” można rozumieć na dwa sposoby. Albo inaczej – kei-car można czytać na dwa sposoby. Po pierwsze są japońskie Kei-Cars, o których będzie ten wpis, a po drugie są amerykańskie K-Cars, takie jak wybitnie nieudany Cadillac Cimarron. Wiem, że nazwa Kei-Car może Wam nic nie mówić. I

Czytaj więcej »
Miniaturka podzielona na dwie sekcje, górną i dolną. Górna przedstawia żółte Lamborghini Urus, na zdjęciu napis "Masz, baw się dobrze!", na dolnym zdjęciu dwudrzwiowe, czarne Suzuki Jimny. Oba zdjęcia są połączone strzałką prowadzącą od góry do dołu.

Drzwi za drzwi – Ostatnia Prosta #15

“Oko za oko, drzwi za drzwi”, czyli tak zwane “Prawo Talionu” idealnie sprawdzi się, by skrócić wydarzenia występujące w tym odcinku Ostatniej Prostej. W ogóle z przysłowiem “Oko za oko, ząb za ząb” jest całkiem zabawnie, bo z tego co udało mi się wyczytać, pochodzi ono i z Biblii, i z Kodeksu Hammurabiego, i bardzo

Czytaj więcej »